Monday, July 24, 2006

Huishoudelijk reglement ver. Stop Fountainhead

HUISHOUDELIJK REGLEMENT van de:Vereniging 'Stop Fountainhead' , gevestigd te Amsterdam.

Huishoudelijk reglement
Het huishoudelijk reglement is goedgekeurd op de oprichtings-/ledenvergadering d.d. 24 januari 2006.

Artikel 1.
Het bestuur streeft ernaar te bestaan uit vier leden. De voorzitter leidt de vergaderingen en draagt zorg dat de genomen besluiten worden uitgevoerd. Bij tijdelijke ontstentenis van de voorzitter treedt de vice-voorzitter op als plaatsvervanger.
Artikel 2.
Het bestuur is bevoegd tot het aantrekken van personen en/of het instellen van commissies en deze tijdelijk te belasten met bijzondere opdrachten. Deze personen of leden van commissies zullen worden uitgenodigd een bestuursvergadering bij te wonen, indien daarin wordt gesproken over de aan hen verleende opdracht.
Artikel 3.
Bestuursbesluiten worden genomen bij volstrekte meerderheid van stemmen. Een geldig besluit kan slechts genomen worden, wanneer meer dan de helft van het aantal bestuursleden aanwezig is. Een bestuurslid kan zijn stem door een schriftelijk daartoe gemachtigd ander bestuurslid doen uitbrengen. Het bestuur draagt er zorg voor, dat de genomen besluiten worden genotuleerd.
Artikel 4.
Bestuursvergaderingen worden gehouden zo vaak als de voorzitter of twee andere bestuursleden dit nodig vinden. Als regel wordt er elk kwartaal een bestuursvergadering gehouden.
Artikel 5.
Het bestuur is bevoegd in naam van de leden rechten te bedingen en verplichtingen aan te gaan. Voor het aangaan van verplichtingen boven de 500 euro is een goedkeuring van de algemene ledenvergadering vereist.
Artikel 6.
De secretaris voert de correspondentie en ziet toe op de notulering van de vergaderingen. Hij/zij is voorts belast met de ledenadministratie, de correspondentie, het opstellen van het jaarverslag en het beheer van het archief.
Artikel 7.
De penningmeester is belast met het innen van de contributies en het doen van betalingen. Hij/zij voert het beheer over de geldmiddelen en houdt boek van de inkomsten en uitgaven. Hij/zij voert correspondentie verband houdende met het financieel beheer. Hij/zij is persoonlijk verantwoordelijk voor alle onder zijn beheer zijnde gelden van de vereniging, behalve voor de gelden welke zijn gestort bij de bank.
Artikel 8.
Het bestuur is verplicht een afschrift van de akte van oprichting en van statutenwijziging en een volledige doorlopende tekst van de statuten, zoals deze na de wijziging luiden, neer te leggen ten kantore van het door de Kamer van Koophandel en Fabrieken gehouden register.

Artikel 9.
Indien een lid van het bestuur naar oordeel van het bestuur in ernstige mate handelt in strijd met de statuten, het huishoudelijk reglement en/of de belangen van de vereniging, is het bestuur bevoegd dit lid in zijn functie te schorsen. Het besluit tot schorsing van een bestuurslid dient te worden genomen met tenminste twee derde van het aantal stemmen (het betrokken bestuurslid niet meegerekend). Het besluit wordt onmiddellijk schriftelijk, eventueel per aangetekend schrijven, aan het bestuurslid medegedeeld. Indien een lid van het bestuur is geschorst, is beroep mogelijk op de algemene ledenvergadering.
Artikel 10.
Wijzigen van dit reglement kan alleen geschieden in een algemene vergadering, indien de desbetreffende voorstellen in de oproepingsbrief zijn vermeld. Een zodanige oproepingsbrief moet tenminste 7 dagen voor deze vergadering aan de leden worden toegezonden.
Artikel 11.
In gevallen van geschil omtrent de uitleg van de bepalingen van dit reglement en in gevallen, waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bestuur.



Aldus vastgesteld, Amsterdam 24 januari 2006



M. Groen, voorzitter



R. Sonneveld, secretaris



A. Kluck, penningmeester



M. van Velzen, vice-voorzitter

0 Comments:

Post a Comment

<< Home